Pija

2 augustus 2019 - Soest, Nederland

Reisleider heet Pija.chauffeur van een mooie rooie tuk tuk. Hij rijdt ons om het meer heen dat hier vlak achter het hotel ligt. We zien saffraan. In verschillende grootte. Hij laat ons zien hoe touw gemaakt wordt van kokosnoten. We zien zwarte apen met hele lange staarten. Veel ijsvogels die helaas niet op de foto willen.we zien vissers met nijlondraad .Ze vangen er grote krabben mee..pija wijst ons op papagaaien en nog veel meer.

We hebben een hobbelig pad met nootmuskaat,kaneel en thee. Natuurlijk ook rijst.

Als laatste gaan we naar een schildpadden opvangcentrum. We zien schildpadden van 2 dagen oud en hele grote van 6 jaar oud. Ook gehandicapte beesten. We krijgen uitleg over de eieren en zien de pingpolballetjes.

Dan terug en afkoelen in het zwembad. Koffer pakken .nog een laatste diner en dan:vaarwel ontzettend mooi land met hun dappere vriendelijke mensen

P.s. hier drinkt maar 10 procent van de vrouwen alcohol. Alleen in Colombo. En roken mogen de vrouwen helemaal niet.dus toch geen land voor mij

1. Evi:
    2 augustus 2019
    Het laatste reisverhaal😪heb genoten van jullie foto's blijft alleen maar over jullie een fijne reis terug te wensen en tot volgende week
  2. Clemens Klaas:
    5 augustus 2019
    Prachtig verslag Gerda! Zoals je al zei: wat een hoop indrukken hè. En nu maar dromen van olifantjes.... :)