Zaterdag: Kandi

27 juli 2019 - Bandarawela, Sri Lanka

Een vrije dag. Geen groepsgedoe.Er is een groep die naar de olifanten gaan. Hier doen wij niet aan mee,want Krass heeft dit uit het programma gehaald i.v.m. dat de dieren er niet goed behandeld zouden worden. Dit staat ook in alle boekjes dus helaas voor ons geen olifanten vandaag.

Ik had gevraagd naar de batikfabriek,de gids brengt ons er naar toe. Erg boeiend en prachtig om te zien.

Daarna werden we afgezet in de stad. Behoorlijk dolen en verdwalen. Gelukkig staat boeddha hoog in de lucht en is een goed oriëntatiepunt. Heerlijke cappuccino gedronken en markten gezien.alleen de verkopers zijn erg vervelend.wim nog merkpolo.s gekocht en ik werd als Singales vrouw aangekleed. 6 meter stof met daarbij de broodnodige stip boven je neus

Lekker gegeten,eens geen rijst maar sandwiches met patat en.......mayonaise.

De drukte zat dus in een tuk tuk naar boven naar De witte boeddha.deze kon aan de achterkant beklommen worden. Voor ik het wist had ik een wit bandje om en werd er van alles gepreveld. Het betekende :geluk

Lekker naar beneden  gelopen. Daar zien we tuk tuk omvallen. Een heel kabaal. Maar binnen no time waren er heel veel mensen bij. De man die eruit gevallen was lag voor pampus maar werd gewoon omhoog getrokken.

Wij lopen door de giga drukte naar het Kandimeer en vinden eindelijk een bankje. Daar waren we aan toe.

Dan terug naar het hotel in een tuk tuk.

Onze harten zijn nog prima in orde. Ze hebben wel heel regelmatig een sprong gemaakt. Scheuren,inhalen,links of rechts,recht om op rotondes en afstand houden hebben ze nooit van gehoord

Na het eten heel gezellig zitten wijnen met Paulien en Angelique.wij vieren zijn de nestjes van de groep