Olifanten

28 juli 2019 - Embilipitiya, Sri Lanka

Nu echt zondag. De dagen een beetje door elkaar gehaald.

Dit was de schitterendste dag. Alles is prachtig maar vandaag was de dag.

Van 1200 meter boven de zeespiegel naar 96.behoorlijk verschil in temperatuur.ewrst langs de laatste theeplantages gelopen. Daarna naar een grote waterval. 100 meter hoog. De mensen hier wachten op de moesonsregen want alles is erg droog. Noodstop van de bus:er stak een babyleguaan over. Daarna een topper:naar het weeshuis voor babyolifanten. Vier keer per dag krijgen ze via een trechter melk. De hele klekntjes via een grote fles.daarna waren er grote groene bladeren klaargelegd  en daarna het pretpakket:spelen in de waterpoel. Zij genoten en wij ook.deze olifanten kunnen terug naar de jungle als ze groot genoeg zijn

Na een heerlijke sandwichlunch in de jeep het wildreservaat in. We hadden veel geluk en een steengoede driver. Van roofvogels,jackhalzen,herten en krokodillen waren er heel veel olifanten. Solo of in groepen. We zagen ook een hoogzwangere olifant

Kortom ogen tekort en na 4 uur jeep waren we behoorlijk beurs. Op naar een giga hotel. Gelukkig voor een dag.

Morgen de laatste excursiedag en dan uitrusten op het strand

1. Kitty:
    28 juli 2019
    Dit klinkt als een superfijne dag voor jullie. Heerlijk!!
  2. Henk Lantink:
    28 juli 2019
    Dat was dus een hele mooie dag!! Vooral genoten van de olifanten. Wij kunnen daarvan helaas niet meegenieten, want ik mis foto's van die olifanten. ??
    Na al deze ervaringen zal het uitrusten de laatste dagen ook welkom zijn. Geniet er nog van!!