Sri Lanka. De eerste indruk

19 juli 2019 - Soest, Nederland

Na een lange zit/reisdag aangekomen op het prachtige groene eiland.Op het vliegveld is er veel bewaking.zware geweren en veel controle. Na mijn eerste nicotineshot mocht ik echt niet terug naar de groep.De reisleider vertelde dat we pas de tweede of derde toeristengroep zijn die hier weer de boel komt verkennen. Nadat we in een hotel afgezet waren zijn we naar het strand gelopen.

Daar zien we grote dure hotels zo goed als leeg. De auto.s die er komen worden zelfs met een grote spiegel aan de onderkant bekeken

Op het strand lopen ook de verkopers te klagen dat er geen toeristen zijn het strand is Inderdaad leeg.komt ook .denken wij. Omdat het hier Hollandse luchten zijn. Het is de tijd van de moesson. Toch komen wij niet verder dan 3 druppels de rest wat nat werd kwam toch echt van de temperatuur.De gids vertelde dat ze hier nooit naar de weersverwachting hoeven te kijken. Het is altijd 29 of 30 graden. Schilt toch mooi weer een app.

Het verkeer is leuk. Het rijdt in principe links.ouwe bussen,scooters,fietsers,auto.s en heel veel tuuktuuks.

Wat werken betreft hebben ze,zo te zien,allemaal hun eigen opzichter. Een werkt en de ander staat erbij

Op strand bedelaars en,heel verdrietig,veel zwerfhonden. Echt niet leuk

Nog even over Qatar airlines;alle stewardessen hebben een knot,parels in de oren,zijn slank en tonen gave gebitten in opgespoten lippen

De planten bij de huizen zijn schitterend. Alles waar wij binnen in huis voor zwoegen groeit hier prachtig buiten

Vandaag weinig actie meer. Morgen begint de toer met tempels.

1. Henk Lantink:
    19 juli 2019
    Dat is dus wat cultuur betreft even omschakelen en je blijkbaar goed houden aan de regels die er zijn, omdat ze niet zoveel toeristen meer gewend zijn. Maak er een mooie reis van!!!!
  2. Kitty:
    19 juli 2019
    Leuk om mee te lezen!! Ben al benieuwd naar het volgende verhaal!!
    Geniet lekker tesaam!!!