Leeuwenberg

22 juli 2019 - Digana, Sri Lanka

Heel vroeg op terwijl eindelijk de temperatuur goed geregeld was in ons slaaphok.Op naar de leeuwenberg. Vanuit de verte steekt die rots overal bovenuit.Hij staat als tweede op de lijst van Unesco.Dat is heel begrijpelijk want je moet slechts 1800 treden omhoog om oude stenen te bekijken.400 na chr.heeft een koning bedacht om daar zijn paleis te bouwen.Hij had wel een harem van 500 vrouwen.Dus hij hoefde niet meer naar beneden.De vrouwen waren op hun grote boezem uitgezocht.Zoals de fresco.s laten zien.Vroeger was de rots een leeuw nu zijn alleen de poten nog te zien.en aangezien wij niet van koninklijke bloede zijn mochten wij de terugweg weer doen.Arme,arme kuiten.

Daarna verder in onze bus. Onderweg de eerste wilde olifant. Van de apen hebben we al genoeg. Dat je nergens aan de nicotine mag is al erg maar je kan ook niets eten.We houden van dieren alleen deze schattige aapjes mogen nu weer weg

We gingen lunchen in een dorp.Paar hutjes met soms werkende mensen.We kwamen in een hutje.Kregen een rieten mandje met daarop een lotusblad. Daar mocht het eten op.

Via boomstammen en over planken kwamen we de jungle weer uit.

Verder in de bus naar Katunayaka.de derde stad van Sri Lanka.ook genaamd Polonnaruwa.Een pracht hotel.Een balzaal om in te pitten en het zwembad voor onze neus

Om 4 uur ging een klein gezelschap naar de ayuavedische behandeling.

8 mensen in de bus voor 2 korte straten daarna overstappen in de tuuk-tuuks. Ook voor 2 straten .De behandelingen vonden plaats ook midden in de jungle en de kamers heten bij ons varkensstallen. De behandeling was zeer apart. Nooit geweten dat ik zoveel spieren heb. Mijn kuiten vonden deze behandeling zeker niet fijn. Toch handig wanneer de mensen alleen Engels verstaan als zij dat willen. Kortom het mens wilde niet van de kuiten afblijven.

Na een ondefinieerbaar drankje terug naar de tuuk-tuuks en bus naar hotel.

Eten en wijn die we echt verdiend hebben.