Jungle

23 juli 2019 - Digana, Sri Lanka

Vroeg in de bus,tussen twee wildparken door. Op naar het oude deel van Polonnaruwa.daar staan fietsen voor ons klaar. We voelen ons als aapjes erop.De gewone bewoners zijn stukken kleiner als wij. We zien restanten van een koninklijk paleis en nog veel meer ouwe stenen van allerlei belangrijke dingen. Ook de grootste stupa van deze plaats. Tussen al de ouwe stenen steeds een stukje fietsen. We zien de Gal vihira. Dit zijn 3 boeddha s gegraven uit een rots. Een liggend,zittende en staande boeddha.We moesten weer tempelkleden aan maar omdat de zon voor de eerste dag scheen was dit teveel. Ik zag een jonge leguaan.

Terug in bus naar de lunch,weer rijst. Heerlijk.Daarna in een jeep door de binnenlanden.De jungle in en door rijstvelden.We kregen vanmorgen opdracht om snoepjes te kopen om uit te delen in de 3 dorpen waar we door kwamen. Halverwege maakten de drivers in het veld een cocktail voor ons klaar. Heel erg mooi en lekker

We zagen veel schuilplaatsen waarin landwerkers kunnen zitten als er olifanten komen. Wij hebben ze helaas niet gezien.

Na 3 uur jeep verkassen naar de bus. Onderweg opletten op olifanten en ja hoor in de verte zagen we een kudde bij water staan. Helaas te ver weg voor goede foto.s

Toch maar verder en even later loopt er een grote olifant langs de kant van de weg. Toch de topper van een mooie dag.

Terug in het hotel sissen in de waterpoel,.want we zijn goed rood na de eerste zonnige dag

Veel gezien deze dag

1. Evi:
    23 juli 2019
    De deerde foto is heel erg mooi
  2. G Lantink:
    24 juli 2019
    Mooi land, mooie foto's. Nu zelf nog even lachend op de foto voor de blog ;)
  3. Gerda Van dijk:
    24 juli 2019
    Nog niet echt gelukt maar het is fijn samen. Komt we werken eraan