De tand van boedha

26 juli 2019 - Colombo, Sri Lanka

Misschien hebben jullie een dag gemist ,Nu komen de belevenissen van 2 dagen

Gisterochtend vroeg op. We gaan de ceremonie in de tempel van Kandi meemaken. In deze tempel ligt de tand van boeddha. Het is er geweldig druk en er worden weer heel veel offerandes gebracht. De ceremonie houdt niet meer in dat er monniken en hun helpers heen en weer lopen door een prachtige deur en dat trommelaars veel kabaal maken. Daarna moeten we mee in de processie langs het kistje met de tand. Die hebben we helaas gemist. Zelfs buiten het geëerde tempelplein mag er geen nicotineshot genomen worden. Als je ergens wilt afkicken is dit het land ervoor. Toch ben ik er wel achter dat ook de gids en zijn assistent vaak behoefte aan ontspanning hebben. Maar dan stiekem

Op naar de steenfabriek, ellenlange uitleg over de stenen van dit land. Gelukkig kregen we koffie en thee. Geen verschil te zien. Natuurlijk kwam er een schitterende verkoophal achteraan. Zelfs de groep bedeesden kwamen los.

Daarna naar de houtsnijwerkplaats.die hebben wij overgeslagen.

Lekker in de buurt lunchen.  Daarna naar een prachtige botanische tuin,met heerlijke regen. Gun dit jullie ook in het warme nederland. Er was een prachtige orchideenhal. Echt schitterend.

Toen was het ongeveer 4 uur en mochten we afgepeigerd naar onze slaapplek.niet gelukt maar wel lekker gegeten met leuke muziek. Er bleven een paar van de groep hangen.

Daarna terug naar eigen plek. Alleen onze buurtjes vergisten zich. Ze hadden van ons een fles lekkers geleend en kwamen die terug brengen en.... weer leeg maken. Met deze vrouwen kwamen we al lachend tot de conclusie dat wij als 4 oudsten wel de vrolijkste van de groep waren.Dat blijkt ook wel want we hebben wel de nieuwe dag gehaald .Wim heeft nu zijn eigen harem.