Kandi

24 juli 2019 - Kandy, Sri Lanka

Dit wordt,denk ik,weer een kort verhaal. En aangezien jullie klok kunnen kijken  weten jullie waarom.

Weer om 8 uur in ons vervoer. Op naar een grote rots met daarin heel veel boeddha,s. Liggende en zittende. Zelfs de hele plafonds vol boeddha,s.

Allemaal die heilige op een na. Een beeld is die van de laatste koning. Die was naar deze rots  gevlucht voor de Tamils.We volgen eigenlijk de weg van de vroegere koningen.Vanaf de rots naar beneden en daar staat een immense gouden boeddha,Die kijkt echt overal op neer.zelfs op alle aapjes. Wat een beetje onterend is dat onder het hoofd van die boeddha allemaal wespennesten hangen.

Vol van alle liefde van de boeddha,s gaan we verder naar de specerijentuinen. Dit is het derde exportproduct van Sri Lanka.

Leuk om die struiken en bomen te zien. Nooit geweten dat peper aan een boom groeit en zwart en wit ook nog aan dezelfde boom. Zelfs nog rode peperkorrels. Na alle uitleg komt het verkooppraatje want alles is wel ergens goed voor.

Dan nog 33 km naar Kandi,de derde stad van Sri Lanka.

De bus doet er bijna 2 uur over. Onderweg krijg ik persoonlijk uitleg over het Hindoeïsme. Het grootste verschil schijnt dat het Hindoeïsme de oudste godsdienst is zeker 2 keer zo oud als het boedisme. De hindoes geloven in goden. Ze hebben een God voor alles. Vergeef me . De namen kan ik echt niet onthouden.. Boedisme is een levensstijl. Ze hebben geen God. Mijn persoonlijke vraag is dan waarom ze allemaal op de knieën gaan voor alle boeddha,s en al die mooie lotusbloemen offeren. Wel jammer van die bloemen.

In Kandi krijgen we een stadshotel. Een balzaal van een kamer.. Na reorganisatie van de inhoud van koffers is er een voorstelling van Singalese dansen.

Mooi maar zielig voor die lui. Uitsloven voor een handjevol Hollanders.

Tussen haakjes: we hebben geen last van toetistenhordes,want we zijn bijna de enige toeristen. Op een paar dappere Belgen na.

Na de voorstelling de mainstream in: flessen wijn scoren. Hiep hoi dat lukt.

Alle anderen van de bus lopen keurig met frisdrank in hun mandjes. Maar ja,wat wil je ook als bijna ,Op 5 na,de bus van de a.a. club is.

Daarna eten.poepie sjiek. Jelle:je zou watertanden bij het toetjesbuffet.. er kwam een bandje bij ons spelen. Je hoefde maar een nummer te roepen en dan speelden ze het. Het gevolg:de meest a a  'ers verdwenen een voor een en de gezelligste bleven hangen. Ik zeg niet wie.

1. Kitty:
    24 juli 2019
    Fijn dat jullie mooie avonturen beleven! Jullie dagen lijken me wel wat vol:) Wij zien overigens geen tijd in deze blog hoor, dus je kunt ons alles wijs maken.
    Mooie foto's weer! Die ene van Wim waarbij zijn kaken liefdevol betast worden, roept wat vragen op, maar daar hebben we het later wel over....:)

Veel plezier op de nieuwe dag!